הספוטים הכי יקרים לפרסומות בטלוויזיה האמריקאית
- 1
אימפריה
עברנו השבוע את הסופרבול, שנודע גם כאירוע פרסומות הטלוויזיה הגדול של השנה. לא תתפלאו לשמוע שגם ברשימת תכניות הטלוויזיה הסדירות, הספורט האמריקאי הזה מגלה דומיננטיות: שלושת המקומות הראשונים במדד הזה, שבודק היכן הכי יקר לפרסם בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, שמורים לתכניות הענף: תכניות יום ראשון וחמישי של אנ.בי.סי, ו- ‘Thursday Night Football’ של NFL. נדלג, ונתחיל מיד אחריהם: ב-“Empire”, סדרת ההיפ הופ המצליחה, 30 שניות פרסומת עולות בממוצע 437,100 דולר. כמעט חצי מיליון. “אימפריה” מדורגת בין 10 הסדרות הנצפות ברשתות הגדולות, וזו התוכנית היחידה של FOX בעשיריה הפותחת של תעריפי הפרסום.
- 2
המפץ הגדול
בניגוד לרייטינג המתפרסם מידית, נתוני התמחור מתייחסים לשנה הקודמת. “המפץ הגדול”, במקום השני, רצה כבר עשור ב-CBS, ומככבת כתוכנית הכי נצפית של הרשת. משכורות כוכבי הקומדיה העממית והיציבה הזו תפחו והרקיעו עם השנים, והגיעו לשיא כש”המפץ” הגיעה למקום הראשון בשיעורי הצפייה מבין הקומדיות בשנה שעברה. הדבר מתבטא היטב, וגם משפיע, על מחירי הפרסום במהלך ההפסקות היזומות – כן, יש עדיין דבר כזה ברשתות מסחריות: 289,136 דולר. זהו המחיר הממוצע של חצי דקת פרסומת, בפריים טיים של 8 בערב, שעון ארה”ב.
- 3
החיים עצמם
הדרמה ‘This Is Us’ של רשת NBC היא המנצחת של סלוט תשע בערב בטלוויזיה האמריקאית. במקום השני נמצאת הסדרה “בול”, שמחיר חצי דקת פרסומת אצלה עולה 136,102 דולר. בעונה השנייה של “החיים עצמם” היא כבר הגיעה לתעריפים כפולים, של 272,000 דולר. שתי תכניות פתיחת העונה (שעברה) הביאו נתונים של 12.6 מיליון צופים, לפי מדד נילסן, כפי שדווח במגזין וראייטי. מדובר בסדרה מסוגת הדרמה (אף שהיא גם קומית) המובילה בשיעורי הצפייה בארה”ב, והמחיר – בהתאם. כולם רוצים לדעת, מסתבר, מה קורה לזרים שנולדו באותו תאריך, ע”ע בריף העלילה.
- 4
משפחה מודרנית
ולפיסת הגאונות הטלוויזיונית הקלאסית של “משפחה מודרנית”, שכיף לגלות שעושה עדיין עד כדי כך חייל במיינסטרים האמריקאי. מדובר במכונת הכסף הכי גדולה של רשת ABC, על פי מגזין הבנקאות המקוון GO, כשבימי השידור שלה (רביעי) גובה לא פחות מ- 224,571 דולר בעבור 30 שניות דמי חסות. במהלך שמונה עונות שידורה הכניסה “משפחה מודרנית” לרשת גם קישוטים יפים למדף, עם 22 פרסי אמי, והיא עודנה הקומדיה השנייה הכי נצפית באמריקה (אחרי “המפץ הגדול”, כאמור). במספרי ראשים, מדובר על כ-7 מיליון צופים מדי שבוע, על פי מדד נילסן.
- 5
דה ווייס
המקור האמריקאי של ריאליטי כישרונות הזמרה סוגר את הטופ 5 שלנו, וסוגר יפה את הכיסים של NBC. עבור המדקדקים נציין שמדובר במהדורת “דה ווייס” שמשודרת בימי שני. בימי שלישי גם משודרת “דה וויס” – ואז היא מגיעה למקום השישי במדד הזה. 214,079 דולר משלמים פה עבור ספוט נחשק בשמונה בערב, בין המצווחים והמרגשים למיניהם. וזו עוד ירידה לעומת שנים עברו. 202,600 דולר ליום העוקב. מאז 2011 שדה וויס רצה בהצלחה מרובה, והונפקה ברחבי תבל, תוך שהיא מכניסה ממון רב גם לחבר שופטיה, הסלבז המתחלפים.
ראית איך מדדים עושים את החיים פשוטים בתרבות. בוא/י לראות איך מדדים עושים את החיים פשוטים גם בשוק ההון